Regulamin

Informacja dla klientów

Przed zleceniem usługi pralniczej prosimy Państwa o zapoznanie się z poniższymi ogólnymi warunkami świadczenia usług, które są częścią umowy o wykonanie usługi przez pralnię.

  1. W ramach świadczenia usług przyjmujemy do prania wodnego i chemicznego odzież wszelkiego typu, a także odzież skórzaną oraz dywany.
  2. Termin wykonania usługi ustalany jest indywidualnie z Klientem.
  3. Opłatę za usługę pobieramy z góry; w przypadku dywanu, którego powierzchnia nie przekracza 2 m2 pobieramy opłatę stałą w wysokości 20zł, w pozostałych przypadkach opłata jest liczona od jednego metra kwadratowego dywanu.
  4. Prosimy o dokładne opróżnienie zawartości wszystkich kieszeni oraz usunięcie broszek i innych ozdób.
  5. Prosimy o wskazanie plam, ich pochodzenia, wszelkich uszkodzeń (rozpruć, pęknięć, miejsc przetartych).
  6. Przyjmowane do pralni wyroby będą prane zgodnie ze wskazówkami na wszywce informacyjnej producenta dotyczącej sposobu prania. Pralnia ma prawo odmówić wykonania usługi dotyczącej wyrobu nie posiadającego wszywki informacyjnej producenta.
  7. Informujemy Państwa, że:
    • wyroby mocno zabrudzone oraz niektóre plamy mogą się nie doczyścić;
    • obszycia ze sztucznej skóry (skaju) mogą zesztywnieć i popękać;
    • w miejscach uszkodzonych przez mole (lub inne insekty), po wykonaniu usługi pojawiaj się widoczne dziurki, zaś w miejscach narażonych na intensywne tarcie w trakcie użytkowania, po praniu mogą pojawić się przetarcia (rozdarcia) oraz zmiana koloru;
    • barwniki o niskiej jakości stosowane w odzieży mogą spowodować miejscowe zanikanie koloru, zmianę koloru lub całkowite rozjaśnienie barwy odzieży.
  8. Na odpowiedzialność Klienta czyścimy: suknie ślubne, odzież ze wstawkami ze skóry naturalnej oraz tworzyw sztucznych, odzież z aplikacjami wykonanymi z koralików i cekinów oraz odzież skórzaną.
  9. Pralnia nie ponosi odpowiedzialności za guziki, cekiny, koraliki, kryształki, różnego rodzaju aplikacje znajdujące się na odziezy, fizelinę, zamki błyskawiczne, sciągacze, oraz szkody powstałe wskutek czyszczenia według błędnej instrukcji zamieszczonej przez producenta na garderobie.
  10. W przypadku dywanów informujemy Państwa, że:
    • Nie da się całkowicie usunąć:
      • plam z silnych barwników (w tym z kawy, herbaty, barszczu, coca-coli, tuszu)
      • plam z klejów i substancji lepkich – przebarwień powstałych od naturalnego drewna i bejc
      • plam z moczu ani jego zapachu – niektórych plam tłustych i niewiadomego pochodzenia
      • odbarwień
    • w miejscach intensywnie użytkowanych frędzle mogą ulec zniszczeniu oraz zżółknąć
    • dywany wiskozowe (sztuczny jedwab) na skutek czyszczenia mogą zmienić strukturę runa (zmiana odcienia, zesztywnienie włosa);
    • dywany i chodniki po czyszczeniu mogą stracić sztywność
    • dywany i chodniki wełniane – czyszczone po raz pierwszy – mogą ulec niewielkiemu skurczeniu;
    • na dywanach i chodnikach wykonanych z włókna polipropylenowego – w miejscach intensywnie użytkowanych mogą pozostać obszary o ciemniejszych odcieniach, będące wynikiem uszkodzenia runa w trakcie użytkowania.
  11. Ze względu na specyfikę odzieży skórzanej – to jest naturalny surowiec różnych gatunków poddawany wcześniej zabiegom wyprawiania w nieznanych nam warunkach, informujemy Państwa, że:
    • odzież może nierównomiernie się wybarwić ze względu na wady skóry, częściowe przetarcia mizdry oraz w miejscach poprzednio zaplamionych;
    • przy renowacji odzieży można uzyskać kolor podobny, lecz nie identyczny z wzorcem;
    • w wyrobach wielokolorowych z weluru nie korygujemy koloru;
    • pierwotne kolory odzieży na skutek czyszczenia mogą ulec zmianom, tj. rozjaśnieniu lub zmianie odcienia; w przypadku odzieży z nubuku zmiany koloru mogą być znaczne;
    • w procesie czyszczenia i renowacji odzież może się skurczyć lub stracić fason;
    • po renowacji odzież może stać się sztywniejsza i bardziej szorstka, może zmienić połysk;
    • odzież o obniżonej wytrzymałości skóry lub podszewki (odzież znoszona lub nieprawidłowo wyprawiona) narażona jest na rozerwania (rozprucia);
    • blizny, skazy, choroby skór oraz miejsca przetarte w trakcie użytkowania uwidocznią się w procesie czyszczenia i pozostaną po renowacji;
    • nie da się całkowicie usunąć zabrudzeń w odzieży jasnej na brzegach i zgięciach rękawów, na kołnierzach i brzegach odzieży;
    • plamy wsiąknięte w tkaninę skóry pozostaną;
    • uprzedzamy, że wyroby z łatek mogą się rozpruć lub rozkleić, wówczas potrzebne będą dodatkowe zabiegi (szycie, klejenie), co może spowodować wydłużenie czasu wykonania usługi oraz podwyższenie opłaty w razie większego rozmiaru napraw.
  12. Za wystąpienie przypadków opisanych w pkt. 7, pkt. 8 oraz pkt. 9 powyżej pralnia przyjmuje na siebie odpowiedzialność w granicach określonych art. 471-472 kodeksu cywilnego.
  13. Oddaną do pralni odzież (dywany) należy odebrać najpóźniej w terminie miesiąca od daty wykonania usługi. Po tym terminie pralnia pobierać będzie opłatę za przechowanie w wysokości 3 zł za każdy dzień. Jeśli wyrób nie zostanie odebrany w terminie 3 miesięcy od wykonania usługi, Klient wyraża niniejszym zgodę na oddanie jej na cele charytatywne.
  14. Odzież (dywan) wydajemy po okazaniu otrzymanego od nas paragonu; w przypadku jego zagubienia, wyrób możemy wydać jedynie po uzyskaniu danych osobowych Klienta na podstawie dowodu tożsamości ze zdjęciem.
  15. Prosimy o dokładne obejrzenie efektu usługi przy odbiorze i ewentualnie zgłoszenie zastrzeżeń. REKLAMACJE  uwzględniamy do 7 dni od momentu odebrania rzeczy, z dokumentem potwierdzającym wykonanie usługi w naszej Pralni. Reklamowana rzecz na czas rozpatrzenia reklamacji pozostaje w depozycie Pralni. Zgłoszenie reklamacji Klienta przyjmuje się pisemnie na formularzu, którego kserokopię otrzymuje Klient.
  16. Odzież (dywan), za którą Klient otrzymuje pełne odszkodowanie, pozostaje w pralni. W przypadku częściowej utraty wartości rzeczy, Klientowi przysługuje zwrot odzieży (dywanu) oraz odszkodowanie stosowne do poniesionej szkody.
  17. Prosimy o umożliwienie pracownikom pralni kontaktu telefonicznego z Państwem na wypadek potrzeby pilnej konsultacji co do wykonania usługi.

AFG Pralnia informuje również, że nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia, które mogą wystąpić podczas czyszczenia sukni ślubnej posiadającej aplikacje wykonane z koralików, cekinów, delikatnych koronek itd. Pomimo zachowania najwyższej staranności i profesjonalnego podejścia do wykonywanej czynności, niestety może zdarzyć się, ze ze względu na specyfikę szycia sukien ślubnych i użycia w tym celu delikatnych materiałów, wszelkiego rodzaju aplikacje mogą ulec pod wpływem wody czy środków czyszczących zniszczeniu, odklejeniu, roztopieniu, odpruciu i innym zjawiskom na które Pralnia nie ma wpływu.

Proszę mieć również na uwadze, że czyszczenie (pranie) wszelkich wyrobów nie powoduje odnowienia wyrobu do jego stanu pierwotnego, z chwili wytworzenia, lecz wyłącznie odświeżenie jego wyglądu, z uwzględnieniem stanu, w jakim znajdował się w chwili oddawania do prania.